W sobotę /12. marca 2022/ przeżyliśmy niesamowitą przygodę we wspaniałej Florencji, którą postaram się po krótce tu streścić. W przerwie od pierwszego tygodnia naszego wyjazdu z programu Erasmus+, oraz pracy w określonych miejscach, dostaliśmy możliwość weekendowego wyjazdu do Florencji wraz z przewodnikiem. Naszą przygodę zaczęliśmy na placu obok kościoła Santa Maria Novela, który zaskoczył nas nowymi widokami. W tamtym miejscu poznaliśmy pierwsze legendy, oraz mity tamtego miejsca, które były zaledwie początkiem tego co nas czekało. Naszymi następnymi celami było wiele kościołów i katedr, które w miarę możliwości podziwialiśmy od środka. Podczas podróży w miejsca zaplanowane przez prowadzącą nas osobę, mogliśmy zaobserwować wiele ciekawych i niepowtarzalnych budowli, a gdy tylko przewodniczka widziała nasze zainteresowania opowiadała nam historię ciekawiących nas zabudowań. Dużym zaskoczeniem dla nas była także różnorodność kulturalna i etniczna. W całym rynku na jakim się poruszaliśmy widzieliśmy wiele ludzi wszelkich ras i narodowości, których była dużo większa ilość niż jest to nam znane. Naród Włoski darzy bardzo wielką sympatią i zrozumieniem wszelkich obcokrajowców. Chodząc po wąskich uliczkach miasta udało nam się nawet spotkać uliczny występ recytatorski, przy którym poznaliśmy zespojenie i wagę folkloru dla miejscowych ludzi. Koniec naszej kulturowej przygody podsumował posiłek w pięknej restauracji, gdzie mieliśmy przyjemność spróbować tradycyjnych dań i smaków kuchni. Ostatnim etapem był czas wolny, w którym każdy miał możliwości na własną rękę zwiedzenia zakątków Florencji. Każdemu wycieczka niezmiernie się podobała, a każdy w drodze do apartamentów rozmawiał z każdym i wymieniał się swoimi doświadczeniami, oraz przemyśleniami. Reasumując nasze ostatnie przeżycia możemy polecić wyjazd do Bolonii, jak i odwiedzenie Florencji każdemu czytającemu te słowa.
Autorstwa: Mateusz Szebesczyk, Daniel Pienio, Mateusz Jurczak, Szymon Budyka
Rzut oka z góry na to piękne, historyczne miasto – Florencja.