W niedzielę, 31.03.2019r. wybraliśmy się całą grupą na zorganizowaną przez organizacje Mundus wycieczkę do klasztoru Monasterio de Piedra oraz do otaczającego go parku krajobrazowego.
Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 9:30, kiedy to w pozytywnych nastrojach wsiedliśmy do autokaru, który miał nas zawieźć na miejsce. Podróż strasznie nam się dłużyła, ponieważ chcieliśmy jak najprędzej dowiedzieć się jak wygląda słynny Kamienny Klasztor. Pomimo złej pogody humory nam dopisywały.
Po otrzymaniu biletów, wycieczkę rozpoczęliśmy od pokazu umiejętności dzikich puchaczy, sępów i orłów. W naszych sercach zawitał strach, ponieważ często wielkie ptaki krążyły nad naszymi głowami.
Po pokazie poszliśmy podziwiać pięknie zachowany park krajobrazowy, w którym zobaczyliśmy liczne wodospady, jeziora oraz bogatą roślinność. Każdy z nas wybrał się w rajską podróż prowadzącą pomiędzy skałami, wodospadami a także strumykami. Widoki zapierały dech w piersiach.
Podczas przechadzki mogliśmy poczuć orzeźwiającą bryzę. Po 2 godzinach wędrówki udaliśmy się na zwiedzanie głównego celu naszej wycieczki – Monasterio de Piedra. Jest to klasztor wybudowany przez mnichów cysterskich w 1194r. na ruinach twierdzy muzułmańskiej.
Zobaczyliśmy tam:
– Salę Capitular, gdzie duchowni zbierali się po porannej mszy i publicznie wygłaszali swoje grzechy.
– Piwnicę, w której aktualnie znajduje się muzeum wina. Można zobaczyć tam proces powstawania wina a także zapoznać się z różnymi gatunkami win, które były tam produkowane.
– Kuchnię z ogromnej wielkości kominkiem. To właśnie w niej powstała pierwsza czekolada w Europie. Do dzisiaj czekolada a La Trapa uważana jest za jedną z najlepszych czekolad. Oprócz tego poznaliśmy, w jaki sposób mnisi spędzali swój czas. Klasztor pomimo swoich lat dalej prezentuje się okazale dzięki fundacji, która stara się przywrócić klasztorowi dawną świetność.
Po zwiedzaniu udaliśmy się na obiad do restauracji oddalonej 5 minut drogi od klasztoru.
Zjedliśmy tam pyszny obiad, który dał nam energię na resztę dnia.
Wycieczkę uważamy za udaną a także polecamy odwiedzić to miejsce każdemu wielbicielowi historii oraz natury.